my best self - sociálna láska

Tretia adventná nedeľa. Väčšinou už o takomto čase mám vianočnú výzdobu všade. Tento rok prežívam Vianoce viac vnútorne ako cez vonkajšie elementy. Moc tomu nerozumiem, ale je zaujímavé to pozorovať. Dnes pokračujeme v mojom selfcare decembri, ktorý odštartoval minulotýždňovýčlánok, kde sme rozoberali celú fyzickú selfcare. Ak si nepostrehla o čo tu ide:

... Rozhodla som sa celý december, konkrétne 5 článkov, venovať selfcare v piatich rôznych oblastiach života - fyzická, sociálna, rozumová, emočná a spirituálna. Je to podstata pre zdravé fungovanie tela a mysle. Základom bude zistiť, čo funguje - posilniť to a to čo nefunguje - zmeniť. Pôjde o malé cvičenia, zmeny návykov, ktoré si chcem osvojiť ešte pred novým rokom, aby boli základy pevné a v 23 mohla pokračovať vyššie a vyššie ...

selfcare december, sebarozvoj, socializácia, sebahodnota, priatelia, rodina, komunita, sebaláska
 

 

2/5 Sociálna selfcare

Sme spoločenské bytosti a pre šťastný a naplnený život potrebuje interakciu s inými. Samozrejme, každý asi do inej miery. Ja mám veľmi rada ľudí. A nemyslím pod tým len tráviť čas s mojími najbližšími, ale len tak si sadnúť do parku a pozorovať okolie.

KVALITNÝ ČAS. Kedysi som si pod tým predstavovala nejaký hlboký, filozofický rozhovor, ktorý silno obohatí moje byte. Dnes by som definíciu kvalitného času stráveného s priateľmi rozšírila o všetko, vďaka čomu sa cítim šťastná. Či to je rýchla káva, celodenný výlet alebo len pozeranie spoločne tik toku (hah). Týmto chcem povedať, že je podľa mňa dôležitejší zámer než samotná akcia. A verím, že tu nemusím písať veci, ako počúvajme sa navzájom, týmto sme si už dúfam pre

SOCIÁLNE BATERKY. Veľmi individuálna vec. Moje sa dobíjajú spravidla v nedeľu, kedy sa snažím eliminovať kontakt s ľuďmi a užívať si čas sama so sebou. Spracovávam v sebe všetky predošlé interakcie a pripravujem sa na nové. Ešte krajším scenárom by bolo ak by som si vedela na toto spracovanie nájsť každý deň hodinku a pól, čo sa ale nie vždy podarí. Niektorí ľudia toto nepotrebujú, práve naopak. Baterky sa im dobýjajú, keď sú obklopení inými. Tu by som chcela len podotknúť, že ak aj ty si osoba, ktorá stále vyhľadáva spoločnosť možno by nebolo úplne na škodu nájsť si počas týždňa pár hodín len sama na seba. Hoci nám neustála spoločnosť iných ľudí môže dopĺňať endorfíny, naša myseľ je neustále zaneprázdnená rôznymi podnetami, myšlienkami a názormi iných. Samota nie je strašidelná a vie nám pomôcť lepšie pochopiť samých seba.

KÝM SA OBKLOPUJEŠ. Ľudia sú naším zrkadlom. Keď niekomu závidíme, zväčša to znamená, že má niečo, čo chceme aj my. Ak nás niečo na osobe hnevá, je dosť pravdepodobné, že robíme to isté, len si to odmietame priznať. Toto môže byť trochu bolestivé pre naše ego, ale jediná cesta von je cez. V druhom rade by som tu chcela pripomenúť, že niekedy vieme na seba prebrať názory, myšlienky, ale aj energiu iných ľudí. Určite sa ti to už stalo. Stretla si sa s niekým, kto bol veľmi nahnevaný a po chvilkovom rozhovore s osobou si už aj ty bola podráždená - malá pripomienka; váž si samú seba, svoju energiu, čas a venuj ho ľuďom, ktorí si to všetko skutočne zaslúžia.

POCIT NIEKAM PATRIŤ. Je niečo krajšie ako zdieľať zážitky, hobby či názory s ľuďmi, ktorí to vnímajú rovnako? Možno láska, ale aj tá je tu určite prítomná.  Jedno z mojich asi najkrajších období bolo, keď som ešte tancovala. Vzťahy, ktoré tam vzniky a komunitná energia sa nedá opísať.

selfcare december, sebarozvoj, socializácia, sebahodnota, priatelia, rodina, komunita, sebaláska

ÚLOHY:

Skús si viac všímať aké pocity v tebe vyvolávajú iný. Kľudne si to zapíš do poznámok, aby si na to nezabudla a potom sa k tomu vráť. Hľadaj odpoveď na otázku, prečo si sa takto cítila a čo to môže hovoriť o tebe. Všetko je o nás.

Vyjdime trochu zo svojej komfortnej zóny. Hoci mám ľudí rada, tak sa lepšie cítim v mojom malom a známom krúžku. A preto vyzývam seba a ľudí, ktorí to majú podobne, aby sme skúsili osloviť, zoznámiť sa s niekým novým - tak možno rozšíriť náš kruh. A naopak ak tráviš väčšinu času stále s niekým po tvojom boku, tak ťa vyzývam nájsť si pár hodín na samú seba, ale venuj sa sebe (pozeranie filmu tu nepočítame). Skús aktivitu, kde nebudeš musieť zamestnávať hlavu.

Lets go deeper.

Ktoré tvoje kamarátstva, vzťahy ťa naplňujú a ktoré ti berú energiu? Ako tomu vieš pomôcť? Ak nie, stojí ti za to ostávať v takom vzťahu? 

Čo pre teba znamená samota? Aké pocity v tebe vyvoláva a prečo? 

Tu to na dnes ukončíme a teším sa na teba opäť o týždeň, na poslednú adventnú nedeľu.

Komentáre

  1. It is wonderful that you are spending this time of year really focused on experiences and relationships with others! I really appreciate the questions at the end of this post. They are important to think about!
    the creation of beauty is art.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásny článok Saška 🙂. Podobným témam sa aj ja neustále venujem, premýšľam a hodnotím, čo je pre mňa najlepšie, čo ma robí šťastnou, čomu by som sa mala vyhýbať atď. Je to dlhá cesta, no verím, že niekam vedie 🙏.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Venujem sa sama takýmto témam a tvoj článok sa mi veľmi páči. Uložila som si ho. Veľmi pekne napísané a zhrnuté to dôležité. Ja som práve naopak sama a s vlastnými myšlienkami až nadmieru pretože pracujem z domu, náš office je síce otvorený, no takmer nik tam nechodí. Avšak z času na čas sa presvedčím a zájdem a je fakt, že je to iné a lepšie. Nejde o to mať milión ľudí, ale keď sa dohodneme s pár super kolegami je to hneď lepšie. No a vášeň k tancu máme veru spoločnú :P

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásný článek! Neděle je na dobíjení baterek jak stvořená a o tom, že i my sami jsme tvořeni lidmi, které máme nejblíže, a proto bychom se nad tím měli více zamýšlet, není potřeba více slov. Těším se na další část.

    Eli | Ve znamení býka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Skvělý námět na článek! Já mám několik podobných cílů stanovených pro následující rok - hlavně bych se ráda více zaměřila na své duševní zdraví, cvičení a stravu. :) Přeji jen to dobré do roku 2023 a hlavně zdraví! :))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To je pekne spísané. Ja som samotársky typ. Ono je to možno aj preto, pretože mám veľa detí a kamarátky som stratila práve keď som porodila moje deti. Ale som rada, pretože práve v tej chvíli som prišla nato, kto bol skutočný kamarát a kto sa len na neho hral.
    BONPRIX JACKET + BELLAKABELKY BAG

    OdpovedaťOdstrániť
  7. These are such deep questions for people to ask themselves!
    It shows enlightenment to even to have thought about pondering them!

    My fashion blog: Full Brief Panties

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Ďakujem krásne za každý jeden komentár.

Form for Contact Page (Do not remove)